آموزش سیخ گرفتن کباب کوبیده | چه کنیم کباب از سیخ نریزد و سفت نشود؟
کد خبر: ۲۷۷۸۴۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2023 April 29    -    ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
نحوه درست کردن کباب کوبیده نرم و آب‌دار و خوشمزه در منزل به روش حرفه‌ای و دقیقا شبیه آن‌چه کباب‌زن‌های حرفه‌ای در کباب‌فروشی و رستوران‌ها درست می‌کنند کار چندان آسانی نیست. اما با دانستن ترکیب ادویه کباب کوبیده، فوت‌وفن‌ها و نکات مهم و طلایی این غذای سنتی و لذیذ ایرانی می‌توانید یک کباب کوبیده خانگی مجلسی حرفه‌ای و خوشمزه و آبدار رستورانی بدون ریختن از روی سیخ درست کنید.

آموزش سیخ گرفتن کباب کوبیده | چه کنیم کباب از سیخ نریزد و سفت نشود؟

«تابناک با تو» - نحوه درست کردن کباب کوبیده نرم و آب‌دار و خوشمزه در منزل به روش حرفه‌ای و دقیقا شبیه آن‌چه کباب‌زن‌های حرفه‌ای در کباب‌فروشی و رستوران‌ها درست می‌کنند کار چندان آسانی نیست. اما با دانستن ترکیب ادویه کباب کوبیده، فوت‌وفن‌ها و نکات مهم و طلایی این غذای سنتی و لذیذ ایرانی می‌توانید یک کباب کوبیده خانگی مجلسی حرفه‌ای و خوشمزه و آبدار رستورانی بدون ریختن از روی سیخ درست کنید.

فوت و فن پختن کباب کوبیده در خانه

۱- گوشت کباب کوبیده را ۲بار چرخ کنید. در ضمن یا آن را به صورت خالص از گوشت گوسفند آماده کنید یا از ترکیب گوشت گوسفند و گوساله استفاده کنید. پخت کباب کوبیده با گوشت گوساله به‌تن‌هایی امکان ندارد، زیرا گوشت گوساله فاقد چربی لازم است. البته استفاده از قسمت‌های خیلی چرب گوشت گوسفند نیز برای پخت کباب کوبیده مناسب نیست.

۲- یکی از مهم‌ترین سوال‌ها این است که چرا کباب کوبیده سفت می‌شود، یادتان باشد برای این‌که کباب کوبیده نرم و لذیذی داشته باشید باید در این مخلوط دو سوم گوشت گوسفند و یک‌سوم گوشت گوساله داشته باشید. اگر فقط از گوشت گوساله استفاده کنید کباب کوبیده خشک و سفت و بدون کیفیت می‌شود. گوشت گوسفندی به تنهایی هم سبب چربی بیش از حد و افتادن کباب‌ها از روی سیخ می‌شود.

۳- با وجود اینکه طبق این دستور دیگر نباید نگران ریختن کباب باشید، ولی برای اطمینان بیشتر یکی دو تخم‌مرغ به مایه کباب اضافه کنید.

همشهری آنلاین

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
1
15
کبابها سالهاست که متاسفانه مزه سابق را ندارند و حالت کش دارند در بهترین کبابخانه و یا چلوکبابیها همین وضع است گویا پوست مرغ یا سویا یا جگر سفید گوسفند با کمی گوشت بصورت کباب درست میشه و عطر و مزه خوب گذشته را ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
سابق گوسفندها علف و یونجه می خوردند الان کاغذ باطله و زباله.
ناشناس
| |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
11:21 با نظرتون موافقم
سیدمرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
0
2
استاد گرامی با عرض پوزش خیلی مهمه که چطور گوشت روی سیخ پهن بشه چون اگر کلفت و نازک بشه یه سوخته یا ناپخته میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار